Dag 5 Three Rivers – Furnace Creek Death Valley NP - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Familie Smedts - WaarBenJij.nu Dag 5 Three Rivers – Furnace Creek Death Valley NP - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Familie Smedts - WaarBenJij.nu

Dag 5 Three Rivers – Furnace Creek Death Valley NP

Blijf op de hoogte en volg Familie Smedts

08 Mei 2014 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Heerlijk geslapen. Het zonnetje schijnt weer en ook vanmorgen verlaten we om 8.30u de camping. Vandaag wederom een lang traject af te leggen. Omdat de Tioga Pass ten noorden van Yosemite National Park nog gesloten was vanwege sneeuwval moeten we nu zuidelijk om de Sierra Nevada heen om in Death Valley National Park te komen. Dit betekent een flinke omweg maar maar qua route vele malen mooier dan de highway die we na de Tioga Pass hadden moeten afleggen. Dus ieder nadeel heeft zo z’n voordeel. Na het verlaten van de camping rijden we voorbij het mooie Lake Kaweah. In de plaats Exeter gooien we de tank vol en slaan we af richting Bakersfield. Onderweg de plaatsen Porterville en Ducor. Niks bijzonders deze weg. Dus gewoon even kachelen. Kort na Ducor slaan we af en beginnen we aan de Scenic Drive naar Lake Isabella. Het is weer flink draaien aan het stuur. We rijden door een prachtig groen heuvellandschap. In de vallei grazende koeien en ranches. In het historische plaatsje Kernville hadden we lunch pauze willen houden maar de dames slapen en we besluiten lekker door te rijden. We rijden om Lake Isabella heen en zitten weer in het Sequoia National Forest. Over de Walker Pass om uiteindelijk bij de highway uit te komen. Hier slaan we af richting noorden. Yfke en Fenna worden wakker en we stoppen bij een tankstation om de tank nog maar weer eens vol te gooien want in Death Valley is er vrijwel nergens benzine verkrijgbaar en als het verkrijgbaar is dan tegen bizar hoge prijzen. We eten een boterham en gaan verder. Olancha, einde van onze rit over de highway. Hier buigen we rechts af en rijden Death Valley National Park in. Spannend! Geen idee wat we ons bij deze woestijn moeten voorstellen. Het begint met een vrij kale zandvlakte met in de verte gebergte en links van ons een droog meer, Owens Lake. Het is vals plat en we komen hoger en hoger. We rijden via een flinke slingerweg dwars door het gebergte dat we inmiddels bereikt hebben. Het uitzicht is fantastisch! Een zeer ruig gebied. Eens even het raampje omlaag om te voelen hoe de temperatuur buiten de camper is. Oei, warm! Een waarschuwingsbord met de mededeling de airco uit te zetten om oververhitting van de motor tegen te gaan. We volgen de instructie op maar in no time is het om te ploffen in de camper. Ik kan me heel goed voorstellen dat er na 1 juni niet meer via Death Valley naar Las Vegas gereden mag worden. Nu is het al ontzettend warm laat staan over een maand en als het hoog zomer is. Wanneer we het stijgen en dalen achter de rug hebben en er weer een vlakte nadert gaat de airco weer aan. Heerlijk! Bij Stove Pipe Wells maken we een stop. Hier vormen de vloeiend gevormde zandduinen een kleine Sahara. Wat een mooi gebied! Het zand is gloeiend heet. We lopen een eindje maar eigenlijk veel te warm. Even een paar foto’s in het zand en dan snel weer de koele camper opzoeken. Verder naar Furnace Creek. Een ware oase midden in deze gortdroge woestijn. We gaan overnachten op Furnace Creek Ranch. Een mooi resort met veel faciliteiten. Inchecken en naar ons plekje. Vanzelfsprekend een plekje in het zand. Een rondje Furnace Creek Ranch. Yfke speelt even in de speeltuin en we wandelen door een openluchtmuseum. Puffen en zweten. Het deed me meteen weer denken aan hoe warm het in de zomer in Shanghai altijd was. Deze hitte dus. Moet er weer even aan wennen. Gisteren zaten we nog in de sneeuw. Maar Death Valley hadden we niet willen missen. Nooit geweten dat een woestijn zoveel indruk kan maken. Adembenemende rit vandaag. Welterusten.