Dag 7 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Smedts - WaarBenJij.nu Dag 7 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Smedts - WaarBenJij.nu

Dag 7 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Familie Smedts

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Rustig opstarten deze ochtend. Lekker buiten ontbijten. Fenna gewoon in het bedje haar ochtendslaapje laten doen en Yfke die even de speeltuin in gaat. Rond 11u is Fenna wakker en gaan we de boulevard op. Gisteravond al even in hotel Circus Circus geweest met het indoor attractiepark en circus en daar wil Yfke vanzelfsprekend weer meteen naar toe. We hebben haar al voorbereid op een paar uurtjes wandelen vandaag en dat we ons verblijf in Las Vegas afsluiten met nog een bezoek aan Hotel Circus Circus. We beginnen onze wandeltocht op de noordelijke Strip. We wandelen voorbij de hotels Wynn Las Vegas en Encore en aan de overkant van de boulevard ligt Treasure Island. Vervolgens komen we aan bij The Venetian waar we een kijkje nemen. San Marcoplein, Dogenpaleis, Rialtobrug, Canale Grande - als Amerikaanse dependance van de Italiaanse lagunestad komt ook The Venetian niet onder deze wereldberoemde toeristische hoogtepunten uit. Gondeliers varen met toeristen door de azuurblauwe kanalen. Schitterend gemaakt en een heel leuk gezicht. We lopen verder. Aan de overkant hotel Mirage waar we op de terugweg gaan kijken. Imperial Palace, Ceasar's Palace, het ene hotel nog groter dan het andere. De noordelijke Strip gaat over in de zuidelijke Strip. Hotel Bellagio, gelegen aan het "Italiaanse" Comomeer. Prachtig! Op de terugweg gaan we hier naar de watershow kijken. Later meer hierover. We zijn inmiddels al bijna 2uurtjes aan de wandel en Yfke krijgt het zwaar. Het is ook erg warm en tijd voor een lunch. We komen aan bij Hotel Paris Las Vegas waar een kleinere, maar verder exacte kopie van de Eiffeltoren voor de deur staat. We gaan het hotel binnen en wanen ons daadwerkelijk in Frankrijk. Hobbelige straatjes met bakkerijen waar stokbrood wordt gebakken en kaas- en wijnhandeltjes. We bestellen een heerlijk belegd stokbrood en Yfke kiest een croissant. Dit peuzelen we lekker op. Fenna eet met smaak haar fruithapje en krijgt nog een flesje. Zo, we kunnen er weer even tegenaan. We besluiten vanaf hier aan de overkant van de boulevard terug te lopen en vanavond deel 2 Sightseeing Las Vegas te doen. Hotel Bellagio heeft in het "meer" voor het hotel een 300m lang waterorgel met 1200 pijpen die onder begeleiding van klassieke aria's 150m de lucht in spuiten. We worden ook klets nat want de wind zorgt er voor dat het water uit de pijpen alle kanten op gaat. Een grote sensatie! Verder naar Hotel Mirage. Ook een gigantisch hotel. Binnen is het een complete stad. Achter de receptie een heus aquarium met de meest prachtige vissen. Na Hotel Mirage hebben we aan deze kant van de boulevard tot aan de camping geen speciale bezienswaardigheden meer op ons lijstje staan en we besluiten een dagticket voor de bus te kopen. Hiermee kunnen we vanavond ook nog rijden. We stappen op de bus terug naar de camping. Het zijn 2 haltes maar lopend een heel eind. Yfke kwam niet meer vooruit na ruim 3u lopen en ik zelf had het met deze warmte ook wel gehad met wandelen. Bij aankomst op de camping springen we het zwembad in. Heerlijk, even afkoelen. Om 17u gaat Fenna een dutje doen want die heeft vanmiddag niet geslapen in de buggy. Was veel te druk met rondkijken. Ze vond het blijkbaar ook prachtig allemaal. Wij gaan zelf ook even liggen. Yfke kruipt tussen ons in en vrijwel direct zijn we alle 4 in dromenland. Om 19u toch maar weer opstaan. Yfke amper wakker te krijgen en ook Fenna slaapt nog steeds. Wakker maken dan maar want vanavond gaan we de boulevard met al z'n lichtjes bekijken. Fenna in de draagzak en Yfke bij hoge uitzondering in de buggy! Die krijgt geen stap meer gezet na die wandeltocht van vanmiddag. Het is ook flink aan het waaien. Ze vindt het erg leuk om nog eens in de buggy te mogen zitten. Het past ook nog heel goed! Op deze manier kunnen we ook lekker doorstappen. Voor Hotel Circus Circus stappen we op de bus naar Hotel Bellagio. Dat was vanmiddag het verste punt dat we bereikt hadden op de zuidelijke Strip. Vanaf hier lopen we verder. Las Vegas gaat los als het donker wordt. Een hele levendige boulevard. Onze volgende stop Hotel New York New York. Met tegen de skyline het Vrijheidsbeeld. De Manhattan Express, een achtbaan, dendert rond het Chrysler Building en het Empire State Building. Via een loopbrug bereiken we Hotel Excalibur. Een kleurig, feestelijk verlicht kasteeldecor met slotgracht en ophaalbrug. Een sprookjesachtige omgeving. Yfke geniet met volle teugen! We steken de boulevard over en lopen via het MGM Grand Hotel naar de bushalte. Het is inmiddels 22.30u en er is een zandstorm op komst. Het waait ontzettend hard. Zand komt in onze ogen. Snel de bus in terug naar de camping. In de bus waarschuwt de chauffeur voor de harde wind die vanavond en vannacht Las Vegas zal aan doen. En inderdaad, s'nacht veel wakker gelegen. De wind raast rondom de camper. Yfke en Fenna hebben er niks van meegekregen. Heerlijk doorgeslapen.